HOŞGELDİNİZ


Fotoğrafları büyütmek için üzerine tıklayınız


HAYAT YAŞANTI ARAMAK DEĞİL, KENDİNİ ARAMAKTIR. (C.PAVESE)


27 Mart 2009 Cuma

DÜĞÜMÜNÜZÜ ÇÖZÜN

Sabah saatleriydi, güneş henüz yeni sıcaklığını vuruyordu yüzümüze. Bir süreden beri denizi görmemiştim. Uykumuzu yeterince alamamış olsak bile önemli değildi. Özlem duygularıyla beraber attık kendimizi dışarıya.

Sabahın erken saatlerinde, sokaklarda bizden başkalarının olmasını beklemiyordum. Geceden kalan sesliği, bizim ayak seslerimiz bozacak sanıyordum. Gün yeni ağarmıştı ama başka bir hayat senaryosunun oyunu başlamıştı bile. Bu oyunda yüzlerini güneşin aydınlığına dönerek yürüyüş yapanlar, balıklara ellerinde günaydın demek isteyen oltacılar vardı. Tüm sahil de tatlı bir heyecan, güzel bir rekabet vardı.

Bende yanıma aldığım fotoğraf makinesiyle, seyirci koltuklarından çekmek istedim bu oyunu. Beni seyredenler de vardı, böylece aynı oyunun oyuncusu olmuştum artık.

Orada heyecanları, duyguları çekmek istedim. Ne de olsa duygular, düşünceleri anlatır. Duygularını yakaladığımda, insanların ne düşündüğünü anlamış olacaktım. Görecektim hissettiklerini, anlayacaktım düşüncelerini.

Oltacılıkta amaç balık yakalamaktır ama çok sabır isteyen bir hobidir. Göremediğin balığa, uygun iğne ve yem verebilme tecrübesi gerektirir. En önemlisi de oltayı uygun kullanabilmek lazım, kayaya ve diğer oltalara dolaştırdınız mı işiniz çok zor. Düğümlerini çözmek, çok çaba ve zaman ister. İnsanı yorar, balık tutma hevesini azaltır.

Birde bize ait düğümler vardır ki, sahip olduğumuz tüm enerjiyi tüketir. Mutlu ve üretken olmamıza engel olur. Gelişmemizi yavaşlatır. Sebep olduğu olumsuz duygu ve düşünceler nedeniyle, sağlıklı ilişkiler oluşmaz. Kişiyi, geçmişin tozlu raflarında bırakır, ilerlemesine müsaade etmez. Aynı zamanda çok fazla kaygı oluşturarak, gelecekte de geri kalmasına neden olur.

Ruhsal düğümlerimiz, bizim hayattan tat almamızı, kaliteli bir yaşam kurmamızı engeller. Tıpkı, yukarıdaki fotografda görülen misinadaki düğümler gibidir. Çözülmesi çok zor görünse dahi, en azından imkansız değil. Kadının gösterdiği sabrı bir görseydiniz eğer, çözülemeyecek düğümlerin olmadığını sizde benim gibi anlardınız.

Doğal Kalın

Hiç yorum yok: