HOŞGELDİNİZ


Fotoğrafları büyütmek için üzerine tıklayınız


HAYAT YAŞANTI ARAMAK DEĞİL, KENDİNİ ARAMAKTIR. (C.PAVESE)


24 Ağustos 2009 Pazartesi

KAPININ ÖNÜNDEKİ YAŞANANLAR


Kapının önündeyim adlı fotografınıza bakınca, kapının önünde kurulan komşuluk ilişkilerini aklıma getirdi. Aynı sokakta ya da çevrede oturan insanlar kapılarının önüne çıkar, herkesin elinde bir elişi, kiminde tığ işi, kiminde mil ve kanaviçe ve mekik olur. Biryandan elişi yapılır, bir yandan sohbet edilir. Bu sohbetler esnasında, herkes herkesin adını soyadını, ne iş yaptığını, sıkıntılarını, dertlerini ve yedi sülalesini bilirdi.

Şimdi dibimizdeki komşunun kim olduğunu, ne iş yaptığını, kaç çocuğu olduğunu bilmiyor, tanımıyoruz.

Eskiden ilişkiler yüz yüze yaşanırken, şimdi ilişkiler cep telefonları ve bilgisayara kaldı. İletişim cihazları çoğaldıkça ilişkilerimiz bozuldu.

Yazan: Adsız

2 yorum:

Karamel dedi ki...

Her Şey Sende Gizli


Yerin seni çektiği kadar ağırsın,
Kanatların çırpındığı kadar hafif..
Kalbinin attığı kadar canlısın,
Gözlerinin uzağı gördüğü kadar genç...
Sevdiklerin kadar iyisin,
Nefret ettiklerin kadar kötü..
Ne renk olursa olsun kaşın gözün,
Karşındakinin gördüğüdür rengin..
Yaşadıklarını kar sayma:
Yaşadığın kadar yakınsın sonuna; ne kadar yaşarsan yaşa,
Sevdiğin kadardır ömrün..
Gülebildiğin kadar mutlusun.
Üzülme bil ki ağladığın kadar güleceksin
Sakın bitti sanma her şeyi,
Sevdiğin kadar sevileceksin.
Güneşin doğuşundadır doğanın sana verdiği değer
Ve karşındakine değer verdiğin kadar insansın.
Bir gün yalan söyleyeceksen eğer;
Bırak karşındaki sana güvendiği kadar inansın.
Ay ışığındadır sevgiliye duyulan hasret,
Ve sevgiline hasret kaldığın kadar ona yakınsın.
Unutma yagmurun yağdığı kadar ıslaksın,
Güneşin seni ısıttığı kadar sıcak.
Kendini yalnız hissetiğin kadar yalnızsın
Ve güçlü hissettiğin kadar güçlü.
Kendini güzel hissettiğin kadar güzelsin..
İşte budur hayat!
İşte budur yaşamak,
Bunu hatırladığın kadar yaşarsın
Bunu unuttuğunda aldığın her nefes kadar üşürsün
Ve karşındakini unuttuğun kadar çabuk unutulursun
Çiçek sulandığı kadar güzeldir,
Kuşlar ötebildiği kadar sevimli,
Bebek ağladığı kadar bebektir.
Ve herşeyi öğrendiğin kadar bilirsin,
bunu da öğren,

Sevdiğin kadar sevilirsin.



Yazar : Can Yücel

tuğba dedi ki...

yenim kreşi başlarken alışması için ona 1 hafta eşlik ettim kreşe beraber gidip geliyorduk.öğretmeni sınıfa alışması için beni arada sınıfın dışına çıkarıyordu bende sınıfın kapısının önünde bekliyorum 1böyle 2böyle derken yine öğretmeni beni dışarı çıkartı yenime ben müdürün yanına gidecem hemen gelirim dedim ve sınıftan çıktım yine kapının önünde bekliyorum 1,2 dakika geçti yenim yağlamaya başladı öğretmeni uhud neden ağlıyorsun diye sordu yenimde teyzem beni bırakıp gitti dedi öğretmenide teyzen kapının önünde dedi ama ben çoktan yağlamaya başlamıştım o anda sınıfın kapısını açıp içeri girmek istedim ablamda bana öğretmeni içeriye almadığı sürece müdale etme demişti bende birşeyler yapamadım yenim sınıfta yağlıyor bende kapının önünde ağlıyordum en çokda yenimin bana ihtiyaci vardı ve ben yanında olamıyordum canım yenim o gün söylemiştim seni çok seviyorum diye yine söylüyorum seni çok ama çok seviyorum.